Çağrı Merkezi Ses Yalıtımı
Çağrı merkezleri birden fazla kişinin çalıştığı be birbirinde farklı birçok yerden ve kişiden gelen aramaların cevaplandığı çalışma ortamlarıdır. Çağrı merkezlerinde çok fazla sayıda kişi aynı anda telefon görüşmesi yaptığı için ses şiddeti de oldukça fazladır. Ses şiddetinin yüksekliği beraberinde çınlama, yankılanma ve kaos getirmektedir, bu durumlar sonunda da insanların konuşmaları birbirine karışmakta ve çalışma veriminde düşüş meydana gelmektedir. Çağrı merkezi ses yalıtımı da bu olumsuz durumların önüne geçmek için mutlaka yaptırılması gereken bir işlemdir. Çağrı merkezi ses izolasyonu uygulaması ile hem çınlama ve yankı gibi olumsuz durumlar engellenir hem de ortamdaki ses iyileştirilir.
Çağrı Merkezi Ses İzolasyonu
Çağrı merkezi ses izolasyonu çalışma verimindeki düşüşü engellemek için başvurulan bir işlemdir. Ses yalıtımı sayesinde çalışanların cevapladıkları telefon sesleri ve kendi sesleri birbirleriyle karışmamakta ve olumsuz durumlar engellenmektedir. Çağrı merkezi ses izolasyonu yapılırken ilk olarak izolasyonun yapılacağı alan incelenmektedir, bu inceleme esnasında ortamdaki sesin şiddeti de ölçülmelidir, inceleme ve ölçüm işleminden sonra en uygun ses yalıtım projesi çizilmektedir ve sesin şiddetine en uygun ses yalıtım malzemeleri seçilmektedir, proje çizimi ve malzeme seçiminden sonra ses yalıtım malzemeleri özel yapıştırıcılar kullanılarak belirlenen alanlara yerleştirilmektedir. Çağrı merkezi ses yalıtımı yapılırken masalar arasında seperetör de kullanılır.
Çağrı Merkezi Ses Yalıtımı Avantajları Nelerdir?
Çağrı merkezi ses yalıtımı sayesinde seslerin birbirine karışması ve olumsuz durumların engellenmesi sağlanır. Yüksek ses şiddetinden kaynaklanan çınlama ve yankılanma gibi ses problemleri ortadan kalkar. Cevaplanan telefonların seslerinin birbirine karışması engellenir. Seslerin birbirine karışması sonucu oluşacak olan çalışma verimindeki düşüşler engellenir ve sağlıklı bir çalışma ortamı kurulur.
Çağrı Merkezi Ses Yalıtımı Neden Önemlidir?
Çağrı merkezleri birçok farklı yerden ve kişiden gelen aramaların cevaplandığı ve bu aramaları yapan kişilerin problemlerine çözüm sunulduğu yerlerdir. Çağrı merkezlerinde amaç insanların problemlerini çözmek olduğu için sağlıklı bir iletişim ortamının kurulması da son derece önemlidir, bu nedenle seslerin birbirine karışması, yankılanma ve çınlama gibi olumsuz durumların engellenmesi gerekmektedir. Çağrı merkezi ses yalıtımı işte bu tarz olumsuz durumların önüne geçmek için başvurulan bir işlemdir.
Çağrı Merkezi Ses Yalıtımında Kullanılan Malzemeler Nelerdir?
Çağrı merkezi ses yalıtımında kullanılan malzemeler; akustik panel, yanmaz akustik sünger, zemin titreşim engelleyici levhalar, kauçuk tabanlı halı, heraklite ahşap pan, EPDM ses bariyeri ve masa seperatörüdür. Akustik panel; ses kaybının önemli olduğu ortamlarda tercih edilen bir ses yalıtım malzemesidir, duvar, tavan ve zeminde kullanıma uygundur, dekoratif açıdan da destekleyici bir üründür. Yanmaz akustik sünger; akustik ses yalıtımında kullanılır, yanmaz özelliğe sahiptir, duvar ve tavan kaplamalarında kullanıma uygundur, piramit, yumurta, special, düz ve labirent olarak farklı modellere sahip bir ses yalıtım malzemesidir. Zemin titreşim engelleyici levhalar; şap ve parke altında kullanıma uygun bir ses yalıtım malzemesidir, titreşimli ve darbeli sesleri engellemek için kullanılır. Kauçuk tabanlı halı; ses emici özelliğe sahip bir yalıtım malzemesidir ve konulduğu alanda kaymayı engeller. Heraklite ahşap pan; tavan ve duvar kaplamalarında kullanılır, dekoratif bir ses yalıtım malzemesidir. EPDM ses bariyeri; duvar, zemin ve tavana uygulanan yalıtım işleminde diğer ses yalıtım malzemelerinin yetersiz kaldığı durumlarda başvurulan bir yalıtım malzemesidir, ses kesici özelliğe sahiptir. Masa seperatörü; yüzeyinde ses emici kumaş bulunan ve içinde cam yünü olan akustik bir ses yalıtım malzemesidir, deforme olmaz bir yapıya sahiptir.